حسابداری

بهترین برنامه حسابداری رستوران را از بین 6 نرم افزار حرفه ای انتخاب کنید

معرفی 6 نرم افزار حسابداری رستوران

مهم‌ترین بخش مدیریت و اداره یک رستوران، متعلق به امور حسابداری است. حسابداران حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنند که قبل از راه اندازی رستوران، به فکر مدیریت حسابداری آن باشید. با انتخاب بهترین برنامه حسابداری رستوران می‌توانید فرآیند تفسیر و تجزیه و تحلیل درآمد، گردش پول، صورت‌های درآمد و موجودی کالای یک رستوران را انجام دهید. معمولا برای انجام امور حسابداری رستوران، یک حسابدار استخدام می‌شود. در این مقاله از زینسی قصد داریم به معرفی بهترین اپلیکیشن حسابداری رستوران بپردازیم. همچنین شروط لازم برای مدیریت بخش حسابداری رستوران و مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری را بیان کنیم. همراه ما باشید.

فهرست مطالب نمایش عناوین

معرفی بهترین برنامه حسابداری رستوران

با انتخاب بهترین برنامه حسابداری رستوران ، کسب و کار خود را رونق خواهید بخشید. با توجه به مهم بودن انتخاب نرم افزار برای رستوران، در ادامه به معرفی اپلیکیشن حسابداری رستوران که جزو بهترین‌های بازار هستند، می‌پردازیم:

1. نرم افزار حسابداری رستوران باران

یکی از گزینه‌های پیش رو برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری رستوران ، نرم افزار حسابداری باران است. این نرم افزار می‌تواند به همه نیازهای این کسب و کار پاسخ دهد. هدف توسعه دهندگان باران، مدیریت هر چه بهتر رستوران شماست. این نرم‌افزار در سه نسخه ساده، پیشرفته و ویژه ارائه می‌شود. انتخاب هر یک از نسخه‌ها بر عهده مدیران رستوران‌‌ها خواهد بود.

برای استفاده از این نرم افزار، نیاز به دانش تخصصی حسابداری ندارید. سهولت استفاده این نرم‌افزار باعث شده است تا همه افراد بتوانند به راحتی با آن کار کنند. باران، گزارش‌های کاربردی حسابداری مفیدی را بر عهده شما قرار خواهد داد. استفاده از این نرم افزار برای رستوران‌های کوچک و بزرگ، کترینگ‌ها و آشپزخانه‌ها مفید است.

از امکانات ویژه باران می‌توان به مدیریت محصولات و مشتریان، ساده سازی فرایند حسابداری و … اشاره کرد. ظاهر و طراحی این نرم افزار بسیار جذاب به نظر می‎رسد. از قابلیت‌های ویژه این نرم افزار، پشتیبانی ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت است؛ یعنی بعد از خرید نرم افزار، تمام طول هفته و کل ساعات روز به صورت رایگان، پشتیبانی دریافت خواهید کرد.

مزایای نرم افزار حسابداری رستوران باران

نرم افزار حسابداری رستوران باران مزایای زیر را برای کاربران خود دارد:

  • ساده‌سازی حسابداری
  • آپدیت‌های منظم
  • بکاپ‌گیری اتومات روزانه
  • پشتیبانی قوی و آنلاین
  • امکانات متعدد بخش مدیریت محصول
  • گرافیک بسیار زیبا
  • گزارش‌های حرفه‌ای
  • امکانات متعدد

2. نرم افزار حسابداری رستوران کسبه

با نرم افزار حسابداری رستوران کسبه می‌توانید مدیریت دقیق و آسان رستوران‌ها و فست فودها و کافی شاپ‌ها را بر عهده بگیرید. این برنامه می‌تواند به دستگاه‌های جانبی مانند: دستگاه فیش پرینت، کالر آیدی، کیبورد ویژه رستوران و … متصل شود.

منو سفارشات خود را در این نرم افزار تعریف کنید، به این ترتیب می‌توانید موجودی سفارشات خود را کنترل نمایید. این نرم افزار قابلیت نصب روی نسخه‌های 32 و 64 بیتی ویندوزهای XP، 7، 8، 10 را دارد.

در نرم افزار حسابداری رستوران کسبه، قابلیت تعریف کاربران با سطوح دسترسی متفاوت وجود دارد. مدیر رستوران می‌تواند دسترسی‌های هر یک از کارکنان خود را مشخص کند.

مزایای نرم افزار حسابداری کسبه

نرم افزار حسابداری رستوران کسبه دارای مزایای زیر است:

  • ثبت سرویس و Delivery
  • مشخص نمودن پیک ها و حسابرسی آن‌ها
  • تعریف چاپگر صندوق، آشپزخانه و کانتر
  • اتصال به مانیتور لمسی
  • تعریف منو سفارشات و صدور فیش
  • امکان کنترل موجودی سفارشات
  • تعریف صندوق‌های مختلف
  • دارای صفحه کلید قابل برنامه‌ریزی
  • مشترکین و حسابرسی آن‌ها
  • فرمول تولید و مدیریت مواد خام

3. نرم افزار حسابداری رستوران آرمینا فود

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری رستوران ، آرمینا فود است. این نرم افزار در ایران و چند کشور خارجی دیگر کاربرد زیادی دارد. برای استفاده از این برنامه نیازی به دانش کامپیوتری زیادی نخواهید داشت، زیرا کار کردن با این برنامه آسان است.

از نقاط قوت نرم افزار آرمینا فود می‌توان به پشتیبانی قوی آن اشاره کرد. هر موقع در مورد استفاده از این نرم افزار به مشکل برخورد کردید، کارشناسان پشتیبانی آماده ارائه خدمت به شما هستند. این نرم افزار امکان پشتیبانی ازکالر آی دی با تعداد نامحدود خط تلفن را دارد. همچنین می‌توانید با مانیتور های لمسی و یا تاچ اسکرین نیز کار کنید.

مزایای نرم افزار حسابداری رستوران آرمینا فود

نرم افزار حسابداری رستوران آرمینا فود مزایای زیر را برای کاربران خود به دنبال دارد:

  • گزارش قیمت تمام شده خرید کالاها
  • چاپ بارکد کالاها
  • پشتیبانی از کالر آی دی با تعداد نامحدود خط تلفن
  • امکان کنترل و مدیریت پیک‌ها
  • گزارش حساب‌های بانکی
  • گزارش گزارش تولد مشتریان

4. برنامه حسابداری رستوران زعفران

نرم افزار زعفران برای مدیریت حسابداری کسب و کارهای رستوران، فست‌فود، کترینگ، کافی‌شاپ و بیرون‌بر کاربرد دارد.  این برنامه به علت دارا بودن قابلیت غرفه بندی و جداسازی غذاها و حساب‌های مربوط به هر غرفه، در فودکورت‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از امکانات بی‌نظیر نرم افزار حسابداری رستوران زعفران می‌توان به: ارائه انواع گزارش‌ها، افزایش سرعت عملیات محاسبانی و بهینه سازی بانک اطلاعاتی اشاره کرد. افزودن دستگاه‌های اندروید قابل استفاده در رستوران‌ها، افزودن کیوسک‌های ثبت سفارش مشتری و افزودن کارت‌خوان بانک‌ها نیز جزو ویژگی‌های جدید زعفران هستند.

مزایای نرم افزار زعفران

نرم افزار حسابداری رستوران زعفران مزیت‌های زیر را دارد:

  • گزارشات روزانه و ماهانه
  • امکان نصب به صورت شبکه
  • امکانات حرفه‌ای ثبت فاکتورهای خرید، عملیات‌های انبار و فرمول تولید
  • حسابداری جامع
  • اتصال به سخت‌افزاهای مختلف
  • امکان مدیریت کامل فروش بیرون‌بر و ارسال توسط پیک
  • امکان مکالمه داخلی کاربران
  • انبارگردانی خودکار
  • فروش بیرون‌بر و پیک
  • اتصال به کالر آیدی
  • پشتیبانی از تمامی سخت افزارها

5. نرم افزار تکسان سیستم

تکسان سیستم از دیگر گزینه‌های شما برای انتخاب بهترین اپلیکیشن حسابداری رستوران است. محیط آسان و روان حسابداری تکسان سیستم باعث شده است تا همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند. برای استفاده از این نرم افزار نیاز به دانش کامپیوتری احساس نمی‎شود.

این نرم افزار قابلیت تک کاربره و چند کاربره تحت شبکه (به صورت همزمان) را دارد. تکسان سیستم دارای قابلیت اتصال به آیدی کالر، فیش پرینتر، پوزهای بانکی، بارکد خوان، کارت خوان و … است.

مزایای نرم افزار رستوران تکسان سیستم

مزیت‌های نرم افزار حسابداری رستوران تکسان سیستم، عبارتنداز:

  • محیط کاربری آسان و روان
  • قابل اتصال به سخت افزارهای روز
  •  ماژول حقوق و دستمزد
  • ماژول تخفیف
  • ماژول چندسازمانی
  • قابلیت تک کاربره و تحت شبکه
  • دارای گزارشات جامع و کامل

6. نرم افزار حسابداری رستوران سپیدز

نرم افزار حسابداری رستوران سپیدز با هدف بررسی نیازهای بازار و ارائه پاسخی مناسب به آن‌ها توسعه پیدا کرد. این نرم افزار بر اساس علایق مدیران رستوران، با رابط کاربری آسان طراحی شده است. گزارش‌های ارائه شده توسط نرم افزار حسابداری رستوران سپیدز بسیار دقیق و جامع هستند.

پشتیبانی در همه نرم افزارهای حسابداری اهمیت زیادی دارد. توسعه دهندگان سپیدز نیز به مسئله پشتیبانی اهمیت زیادی قائل شده‌اند؛ به طوری که حتی در روزهای تعطیل هم به صورت حضوری و تلفنی، پشتیبانی ارائه می‌دهند.

مزایای نرم افزار سپیدز

نقاط قوت و مزیت‌های ارائه شده توسط سپیدز، عبارتنداز:

  • قابلیت شخصی‌سازی بالا
  • 6  ماه پشتیبانی رایگان پس از خرید نرم‌افزار رستوران و 5 نوع بسته پشتیبانی
  • امکان تعریف سطح حساب تفصیلی شناور تا 5 سطح
  • گزارش‌های جامع
  • انواع فروش (حضوری، دلیوری، سالن و…)
  • مدیریت پیک
  • مدیریت مشتریان و حساب‌های بانکی
  • مدیریت امور و چک
  • یکپارچگی اطلاعات مدیریت
  • گزارشات جامع
  • کاربری آسان
  • طراحی اختصاصی برای کسب‌وکار رستوران
  • مدیریت انبار

استخدام حسابدار برای رستوران بهتر است یا برون سپاری؟

معمولا مدیر رستوران، یک حسابدار خبره را برای انجام امور حسابداری استخدام می‌کند. حسابدار شما هر چقدر هم که حرفه‌ای باشد، به آموزش اولیه در مورد نرم افزار انتخابی شما نیاز خواهد داشت.

برخی از مدیران رستوران‌ها، برای انجام این پروسه، روش برون سپاری را انجام می‌دهند. یعنی بدون این که کسی را استخدام کنند، حساب و کتاب خود را به شرکت‌های حسابداری می‌سپارند. فقط دقت داشته باشید که عدم در دسترس بودن حسابدار، جزو معایب روش برون سپاری است. انتخاب هر یک از این روش‌ها بر عهده مدیریت رستوران خواهد بود.

شروط لازم برای مدیریت بخش حسابداری رستوران

انجام صحیحِ امور حسابداری مربوط به یک رستوران از سمت مدیریت، به شروط مختلفی بستگی دارد. در ادامه شروط لازم برای مدیریت بخش حسابداری رستوران‌ها را بیان می‌کنیم:

1.آشنایی با واژگان حسابداری

برای مدیریت بخش حسابداری یک رستوران، باید اصول اولیه حسابداری را بلد باشید. مثلاً شما باید با واژگانی مثل بدهی، اعتبار، ترازنامه، جریان نقدی و … آشنا باشید. نیازی به حسابدار بودن شما نیست ولی باید قوانین و اصطلاحات این حوزه را بدانید.

2.دقیق بودن

شرط دوم برای مدیریت حسابداری رستوران، دقیق بودن است. کسی که حسابداری رستوران را برعهده دارد، باید بسیار دقیق باشد. مثلاً شما باید تمام هزینه‌های رستوران، حتی مبالغ بسیار کم را ثبت کنید و هیچ هزینه‌ای را از دست ندهید.

3.در نظر گرفتن هزینه‌ها

شرط بعدی برای مدیریت حسابداری رستوران این است که هزینه‌های ثابت خود را در نظر داشته باشید. منظور از هزینه‌ها در رستوران، همان هزینه اجاره، تجهیزات، حقوق کارمندان، قبض برق آب و گاز و … است. با دانستن این هزینه‌ها، مدیریت حسابداری شما آسان‌تر خواهد شد.

4.ایجاد صورت سود و زیان

ایجاد صورت سود و زیان، شرط چهارم برای مدیریت حسابداری رستوران به شمار می‌آید. منظور از صورت سود و زیان، ایجاد سندی است که هزینه ها و درآمد اخیر شما را ذخیره کند.

5.انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری رستوران

شرط آخر برای مدیریت حسابداری مدیریت رستوران این است که بهترین برنامه حسابداری رستوران را انتخاب کنید. انتخاب نرم افزار برای کسب و کار شما اهمیت بسیار زیادی دارد. هر چقدر نرم افزار انتخابی دقیق‌تر باشد و گزارشات بیشتری داشته باشد، بهتر است.

نکته: اگر اطلاعات شما در مورد حسابداری رستوران کم است، می‌توانید از افراد خبره در این حوزه، مشاوره دریافت کنید.

مهمترین دلایل ایجاد سیستم حسابداری رستوران

برخی از دلایل اساسی برای راه اندازی سیستم حسابداری رستوران وجود دارد که عبارتند از:

  • اطلاع از پیگیری هزینه ها
  • اطلاع از ورود درآمدها
  • اطلاع از میزان منابع مالی جهت کسب سود
  • اطلاع از چگونگی خرج کردن منابع مالی

مزایای انتخاب بهترین برنامه حسابداری رستوران

انتخاب بهترین برنامه حسابداری رستوران ، مزایای زیر را به دنبال خواهد داشت:

  • سهولت استفاده
  • دقت بیشتر
  • افزایش کارایی
  • جلوگیری از کلاه‌برداری کارکنان
  • کنترل موجودی
  • مدیریت کارکنان
  • گزارش‌گیری آسان
  • ساده‌سازی حسابداری
  • تجزیه و تحلیل متمرکز کسب و کار

مقایسه و بررسی نرم افزارها در زینسی

در این مقاله آموختیم که یک رستوران ممکن است مقوله حسابداری خود را با کمک استخدام یک حسابدار یا با روش برون سپاری انجام دهد. انتخاب هر یک از این موارد بر عهده مدیر رستوران خواهد بود.

در این مقاله، با مزایای انتخاب بهترین برنامه حسابداری رستوران نیز آشنا شدیم و شروط لازم برای مدیریت بخش حسابداری رستوران را بررسی کردیم. همچنین به معرفی برنامه حسابداری رستوران پرداختیم. اگر مایل به مقایسه برنامه حسابداری رستوران هستید، به دسته بندی حسابداری مراجعه کرده و از ابزار مقایسه زینسی استفاده نمایید. به نظر شما بهترین اپلیکیشن حسابداری رستوران کدام است؟ ممنون که تا انتهای این مقاله همراه زینسی بودید.

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا